Hrană pentru minți luminate

Hrană pentru minți luminate

Vorbim mereu despre alimente care ne întăresc imunitatea, azi vă propun să ne mutăm atenția pe alimente care ne ajută creierul, neuronii, sistemul nervos în general. Ce ziceți? Eu mă declar inspirată!!!

Mamelor, avem obligația divină să creștem creiere mari, minți luminate, trupuri sănătoase, suflete autentice, adică OAMENI ÎNTREGI care ființează în viu. Da, de copilașii noștri vorbesc. Vrem să fie adulți întregi, sănătoși, împliniți, fericiți. Eu vreau. Tu? Ei bine, sunt aspecte de care este musai să ținem cont, asta dacă vrem să ne îndeplinim menirea. Primul este iubirea- prezența, conectarea, oferirea de hrană emoțională sănătoasă. Al doilea este o alimentație sănătoasă. Să le luăm pe rând…

Aș vrea să vă reamintesc de acest ARTICOL- Unde pupă o mamă crește un Dumnezeu (pentru mai multe detalii accesați articolul, eu aici reiau doar imaginea de mai jos).

https://momsformoms.ro/unde-pupa-o-mama-creste-un-dumnezeu/

Ce vedeți sunt creierele (scanate) a doi copilași de trei ani. În partea stângă a imaginii e prezentat creierul unui copil conectat cu mama sa, care a primit hrană emoțională sănătoasă (despre asta o să mai vorbim, despre ce înseamnă hrană emoțională sănătoasă). În partea din dreapta…vedem extrema, creierul unui copil neglijat. Șocant, nu? Copilul neglijat își formează un creier oarecum “handicapat”, unul nedezvoltat la capacitatea sa reală (care rămâne în potențial), unul oarecum atrofiat.

Și acum să ating și subiectul articolului de azi, hrană pentru minți luminate, mai exact alimente care susțin o dezvoltare armonioasă a sistemului nervos și sprijină menținerea stării de sănătate.

Afinele și avocadoSunt două alimente care AJUTĂ la dezvoltarea sănătoasă a creierului. Eu le-am inclus în meniul fiicei mele din primul an de viață, și nu le voi exclude vreodată. Desigur, azi nu mai e la fel de fascinată de afine cum era la început, dar eu nu i le servesc doar ca fruct, sau în gustări, deserturi etc. Eu le pun în salate, și uneori le mănâncă chiar cu crenvurști. Și da, adesea un mic dejun al Mariei constă tocmai din crenvurști, cu pâine de maia (o felie prăjită), afine, un avocado (pe care îl mânâncă din primul an de viață cu mare poftă, și, din fericire, încă nu i-a trecut, știe ea ceva).

Mai nou, am început și eu să am grijă de neuronii mei, iar afinele sunt o gustare potrivită să acompanieze oricare episod din Outlander ( a apărut sezon nou, apropos).

Micul meu dejun din dimineața aceasta a constat într-o felie de pâine de maia cu salată de vinete cu maioneză + ceapă, usturoi și pătrunjel (da, îmi place să reinventez rețete) un jumătate de avocado și câteva afine, cafea și zece minute de meditație! Zic că e un început bun. Ziua se conturează în bine. Bine în Sine!

Cum ajută afinele? “Afinele au fibre, minerale, vitamine și antioxidanți, în special în unii compuși denumiți antociani, care fac din afine candidatele preferate nu numai din a face parte dintr-o dietă sănătoasă, ci și pentru a ajuta la protejarea corpului nostru împotriva bolilor și a ne îmbunătăți sănătatea cerebrală. Afinele sunt un aliment superior datorită căruia, prin consumul său zilnic, creierul își poate mări funcția cognitivă și să reducă pierderile de memorie, inclusiv îmbătrânirea. De la prevenirea sau tratamentul demenței până la îmbunătățirea memoriei, acestea sunt beneficiile cerebrale pe care le poate oferi. Un studiu sugerează că fructele de pădure schimbă forma în care neuronii creierului comunică, evitând inflamarea creierului, ce poate contribui la anumite daune neuronale, și îmbunătățește atât controlul motric, cât și gândirea. Adăugând afine în dietă, se poate mări rata de natalitate a celulelor cerebrale în hipotalamus, regiunea cerebrală responsabilă de memorie și una dintre puținele zone ale creierului care înlocuiește continuu neuronii. Antioxidanții din afine stimulează fluxul de sânge și de oxigen către creier, menținând mintea activă.”- Citește un articol detaliat despre proprietățile medicinale ale afinelor AICI

Avocado– “Aportul mare de grăsimi sănătoase, cât și cele 20 de vitamine și minerale pe care le conține transformă acest fruct într-un aliment extrem de nutritiv, care poate fi consumat alături de alimente sărate, dar și în combinație cu ingrediente dulci.

100 de grame de pulpă de avocado conține:

https://vegis.ro/blog/avocado-tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-acest-fruct/

De asemenea, fructul de avocado are în compoziție cantități mici de magneziu, mangan, cupru, fier, zinc, fosfor și vitaminele A, B1, B2 și B3. Totodată, 100 de grame de avocado oferă organismului 160 de calorii, 2 grame de proteine, 15 grame de grăsimi sănătoase (acizi grași Omega-3), 7 grame de fibre și 2 grame de carbohidrați. Alimentele care conțin cantități mari de folați, precum avocado, contribuie la reducerea riscului de apariție a stărilor depresive. Folații previn creșterea în exces a nivelului de homocisteină din organim, o substanță care poate afecta circulația sângelui și transportul nutrienților la nivelul creierului”- citește mai multe despre beneficiile aduse de consumul de avocado AICI

Te cuprind cu inima plină,

Laura Maria Andreșan

Lasă un comentariu