Iaurt cu chia

Iaurt cu chia

Semințele de chia sunt un super-aliment, au un conținut mare de fibre, acizi grași Omega 3 și sunt bogate în proteine, minerale și antioxidanți.

Pot fi folosite în curele de slăbire, deoarece au un conținut crescut de fibre insolubile. De asemenea, conținutul de proteine diminuează senzația de foame.

Eu le folosesc în alimentația celor mici deoarece sunt o sursă de energie, au indice glicemic mic, sunt o sursă de proteină vegetală, sunt bogate în zinc (ce ajută sistemul imunitar), reglează tranzitul intestinal.

Semințele de chia pot fi consumate atât în stare crudă, cât și hidratate în apă/lapte. Pentru cei mici, este recomandat să fie hidratate și amestecate bine în preparat. Semințele puse doar pentru simțul estetic pe un aliment, pot ajunge pe trahee din greșeală. De asemenea, este recomandat, atât pentru adulți, cât și pentru copii, să consume apă multă după.

Le puteți adăuga în lapte, în iaurt, în terciul de ovăz, în salate, în sucuri naturale sau în shake-uri.

Recomandările de consum, pe zi, sunt:

  • bebe 6/12 luni: maxim o jumătate de linguriță semințe de chia;
  • bebe peste 12 luni: maxim o linguriță de semințe de chia;
  • adulți: maxim 2 lingurițe de chia.

I-am învățat pe pitici de mici cu chia, cu textura ei. Pentru ei e un desert normal. Dar am învățat și eu sa îl consum cu ei. Trebuie să avem grijă de noi, pentru a putea avea grijă de ei. Multă vreme nu am înțeles de ce în avion te pun pe tine ca părinte să îți pui masca înainte de a o pune copilului. De când sunt mamă, înțeleg. Trebuie ca noi, mamele, tații să avem grijă de noi, de sănătatea noastră fizică și psihică, pentru a putea crește niște copii sănătoși fizic și psihic .

Rețeta noastră este super simplă:

  • un iaurt grecesc mic, amestecat cu sana (chia absoarbe lichidele);
  • 1 linguriță de chia;
  • 1 biscuite (din cei făcuți zilele trecute, întăriți);
  • o jumătate de banană pasată.

Eu, de obicei, le pregătesc cu o zi înainte. Chia are nevoie de minim 2 ore pentru hidratare (mă refer aici strict pentru bebeluși și copii mici).

Le ofer chia fie la micul-dejun, fie la cină. După 1 an, am început să le adaug și o linguriță de miere.

Voi consumați chia, mămici? Le oferiți și celor mici?

Cu drag,

Lavi Mom

Photo text by Joanna Kosinska on Unsplash

Photo cover by Toa Heftiba on Unsplash

Lasă un comentariu