Hummus din năut și avocado

Hummus din năut și avocado

Năutul este un super-aliment ce ar trebui introdus în alimentația bebelușilor, după 10 luni. Se va introduce în cantități mici, pentru a vede cât de bine îl tolerează cel mic: dacă se balonează, dacă are crampe, dacă se strică la stomac.

De ce spun că este un super aliment? Năutul este o sursă grozavă de proteine vegetale, de minerale, de vitamine, este un dușman de temut al constipație!

Năutul conține potasiu, zinc, magneziu și fier. Toate acestea sunt necesare în perioada de creștere intensă (în primii doi ani) și pentru imunitate.

Fierul este important pentru producția de globule roșii, cele care transportă oxigenul în tot corpul. De asemenea, fierul joacă un rol important în metabolism, în producerea energiei necesare bebelușului.

Magneziul este important în dezvoltarea masei musculare, susține dezvoltarea sistemului osos, reglează tensiunea arterială și bătăile micii inimioare.

Potasiul este un element esențial în nutriția noastră, jucând un rol important în dezvoltarea musculaturii și in contracția musculară. Rinichiul este cel ce reglează nivelul de potasiu în sânge.

Zincul este un element cheie în dezvoltarea sistemului imunitar.

Năutul, de asemenea, conține foarte multe vitamine B: acid folic (B9), B5, B6 și B2. Acidul folic este vital dezvoltării sistemului nervos, creierului. Ajută la producția de globule roșii. De aceea este recomandat în sarcină.

Copiii primesc mai rar proteină din sursă vegetală. Năutul poate fi un substitut foarte bun pentru carne. De asemenea, fiind bogat în fibre, ține de foame, reglează glicemia, ajută tranzitul intestinal.

Ingrediente:

  • 100g năut uscat rehidratat;
  • 1 avocado;
  • ulei de măsline;
  • condimente: foaie dafin, usturoi praf, piper, sare (după 1 an).

Năutul l-am pus la înmuiat cu o seară înainte. A doua zi l-am scurs de apă, l-am spălat, am dat la o parte din cojițele desprinse de pe boabe și l-am pus la gătit la multi-cooker. Am selectat programul Beans pentru 20′, presiune High. După ce alerta Heat a dispărut, am pus boabele de năut și apă cât să le acopere. Pentru a da deja aromă preparatului, am aruncat în oală și o foaie de dafin, o linguriță de sare, un praf de piper, puțină mentă și un praf de usturoi. Am pus capacul și l-am lăsat să fiarbă.

Pe aragaz, îl puneți la fiert cu condimentele, apă cât să îl acopere, cu capac, la foc mediu spre mic, o oră jumate.

Am mutat boabele de năut într-un castron. Apa în care am fiert năutul am păstrat-o.

Cu blenderul vertical, am început să zdrobesc boabele de năut, completând apă până ce am obținut consistența dorită: mai moale și ușor cremos. Am adăugat avocado, 3 linguri de ulei de măsline. Le-am amestecat pe toate bine cu mixerul vertical. 

îi puteți da hummus simplu, ca un piure normal, sau cu alte legume: ardei gras, gogoșar, morcov, cartof dulce.

Alte variante de prezentare a năutului în fața bebelușului:

  • Piure de năut cu banane și dovleac – îl puteți servi ca garnitura pe lângă carne;
  • Piure de năut cu cartof dulce și spanac – este o masă de sine stătătoare. Având alimente bogate în fier, vă recomand să adăugați lângă alimente bogate în vitamina C pentru o absorbție optimă: pătrunjel, rodie, roșie sau să oferiți apă cu lămâie, suc de roșii, suc de rodie cu apă.
  • Piure de năut cu păstârnac și caise – succes garanta pentru burtică.

Sper să aveți succes cu năutul! Este o bunătate!

Voi ce rețete cu năut aveți?

Cu drag,

LaviMom

Photo by Markus Winkler on Unsplash.

Lasă un comentariu