Cum să rezistăm în pandemie

Cum să rezistăm în pandemie

Din martie și până acum viața ni s-a schimbat teribil. Îmi aduc aminte și acum. Serbam 8 martie la Brașov când știrile despre o viitoare pandemie deveneau din ce în ce mai dese, mai negre, mai sumbre.

Iată că e august și am învățat să trăim cu virusul. Am învățat să ne distanțăm, să nu ne mai pupăm, să purtăm mască, să fim prudenți, să ne spălăm bine pe mâini. Am învățat să lucrăm de acasă, să ținem copiii în casă, să frământăm, să stăm toți în casă, să nu ne mai vizităm.

Însă toate aceste schimbări ne-au afectat psihic. Este normal să ne împotrivim, e în firea omului. E normal să acceptăm greu schimbarea, după ani în care ne-am clădit anumite obiceiuri, tabieturi, relații.

Suntem forțați de un virus mic să ne adaptăm regulilor lui. Și este important să facem asta păstrându-ne calmul, gândirea logică și sufletul în pace.

Iată câteva trucuri:

Fă-ți timp pentru tine. În fiecare zi!

Viața de mamă este deja stresantă și plină de activități. E normal să te simți copleșită de un nou virus care vine și se adaugă în capul listei tale de activități zilnice.

Chiar dacă ești în concediul de creștere copil, sau dacă lucrezi full-time, de acasă sau de la supermarket, fă-ți timp pentru tine! Timp în care îți savurezi cana de cafea, de ceai, ciocolata sau desertul preferat, o carte sau, pur și simplu, te uiți în zare! Orice ai alege, fă ceva ce îți place ție, ceva ce îți aduce liniște si pace! Adu-ți aminte că ești om și că toți facem ce putem mai bine pentru a ne adapta noului normal.

Evită să îți planifici timpul pe termen lung

În timpul cât am stat doar în casă, izolată, mă simțeam debusolată. Eu, care îmi planificam zilele, astfel încât să includ și ieșiri în parc doar noi 3, ieșiri cu prietenii, mers la cumpărături, m-am trezit brusc doar cu activitățile din casă. Zi de zi! Așa că am picat într-o lene periculoasă.

Toți facem eforturi să le găsim copiilor activități noi, astfel ca ei să nu simtă nebunia pandemiei, în timp ce respectăm regulile impuse de autorități. Dar avem nevoie și noi, adulții, de activități care să ne ajute să uităm un pic de realitatea Covid.

Astfel realizezi că nu mai poți planifica săptămânile, weekendurile, vacanțele. The day the Earth stood stil, așa m-am simțit eu!

Dar am realizat că e ok și fără planuri. Că putem să ne bucurăm de o plimbare în pădure, putem culege și mânca mure, putem să ne jucăm în grămada de nisip a vecinului azi, iar mâine putem arunca cu pietre în râu. Și este ok cu planuri mici!

Copiii sunt fascinant de descurcăreți, receptivi la nou, și se adaptează și ei cu brio noilor reglementări. E bine totuși să le vorbim și să le povestim micile noastre planuri. Eu simt că așa ei așteaptă activitatea mai cu interes.

Fă-ți liste!

Toți avem liste cu lucruri de făcut, fie că sunt scrise pe foaie, fie că ne sunt întipărite în minte.

Când am început carantina, îmi propusesem să fac o sută de lucruri, pentru că tot stăteam în casă: să citesc mai mult, să sortez hainele băieților, să rearanjez biroul… și altele. Ce am obținut cu asta?!? Un stres suplimentar! Aveam impresia că nu am făcut nimic.

Așa că am decis ca lista mea uriașă de lucruri ce trebuie făcute, să o sparg în liste mai mici. Astfel mă bucuram și eu la finalul zilei că am realizat ceva de pe listă și mai ridicam de pe umeri din presiunea pe care mi-o puneam singură.

Fă pauze de la știri!

Din păcate, zilele astea suntem asaltați din toate părțile de știri negative, de cifre ale bolnavilor Covid-19. Fă o pauză! Azi te uiți doar la muzică, doar la desene cu copiii, doar la seriale. Nu mai da pe canalul de știri.

La începutul pandemiei ascultam tot timpul știrile, iar stările mele negative, frica aceea obsesivă că unul din noi poate păți ceva, mă copleșeau.

Este bine să faceți pauze și de la persoanele care vă încarcă cu energie negativă! Nu avem nevoie de ea! Avem nevoie doar de energii pozitive, de gânduri bune, de răbdare și de putere!

Vă va face bine să impuneți limite și să vă distanțați de tot răul din media. Astfel veți fi versiunea cea mai bună pentru familia voastră!

Fii recunoscător zilnic!

Am învățat de curând un exercițiu simplu, dar de efect. În fiecare zi, dar în fiecare zi, să vă notați undeva 3 lucruri pentru care sunteți recunoscătoare! După 21 de zile va deveni un obicei. După 6 luni, veți tinde să vedeți mai des partea plină a paharului!

Este un mod bun de a ne forma creierul spre optimism, spre părțile bune din viața noastră, spre copiii noștri, spre familia noastră!

De exemplu, sunt recunoscătoare ca îi am pe gemeni. Chiar dacă e greu, chiar dacă oboseala se simte, începe să lase urme pe fața mea, pe corpul meu, sunt atât de recunoscătoare că îi pot strânge în brațe.

Alt exemplu, am muncit să pregătesc cina, iar unul din băieți răstoarnă castronul cu mâncare într-un exces de furie. Mă enervez instant! Îl cert că nu are voie să arunce mâncarea pentru că e prețioasă! Însă, în sinea mea, sunt recunoscătoare că avem mâncare destulă încât să îi înlocuiesc porția.

Trăim o perioadă dificilă a vieții noastre. Însă viața așa este: are perioade bune, perioade fericite, perioade grele, perioade foarte grele! Dar cum spunea Scarlett: „Și mâine e o zi!”

Timpul pe care îl petrecem în casă, cu cei mici, cu cei mari, timpul în care învățăm să trăim cu acest noi virus, ne ajută să ne descoperim puterea din suflet, să ne descoperim pe noi, în timp ce ne bucurăm de persoanele pe care le iubim cel mai mult! Protejați-vă pe voi, ca să îi protejați pe ceilalți! Purtați mască, spălați-vă pe mâini, stați departe de zonele aglomerate și, poate cel mai important, aveți grijă de sufletul vostru!

Cu drag,

LaviMom

Thanks to Luiza Braun for sharing their work on Unsplash.

Lasă un comentariu